Over ons

Denise Molenaar

Denise is een echt mensenmens. Ze houdt ervan om met allerlei verschillende personen te werken en iedereen met een goed gevoel de deur uit te laten gaan. En onder goed verstaat ze niet alleen het kapsel. Ze wil ook graag weten hoe het met je gaat. Denise vindt naast het werk zelf de omgang met de klanten het leukste. Of het nu een man, vrouw of een kind is. Met veel vaste klanten heeft ze een speciale band. Het kappersvak is naast het mooier maken van mensen ook heel sociaal, bijna maatschappelijk werk. Je wordt een vertrouwenspersoon. Als ik de meeste klanten na een aantal weken weer zie en ergens naar informeer wat zei mij de vorige keer vertelden, dan voelen ze zich vaak helemaal vereerd dat ik het nog weet. Ik hoor dan ook vaak dat ik zo’n goed geheugen heb.

Denise is een enorm harde werker, is sociaal en houdt van mensen om zich heen. De afwisseling in het kappersvak spreekt haar erg aan, maar bruidskapsels vindt ze misschien wel het allerleukste om te doen.

Vanessa van der Roest Coiffures onderscheidt zich volgens Denise, doordat we echt de tijd voor iemand nemen. We luisteren goed naar de wensen van de klant en zullen altijd met je meedenken. We horen ook vaak dat mensen hier helemaal tot rust komen en zich volledig kunnen ontspannen. Daar doen we het natuurlijk voor.

Naast het kappersvak houdt Denise erg van sporten; oordopjes in en gaan. Vakantie is ook een favoriete vrijetijdsbesteding. Het liefste gaat ze naar de Griekse-eilanden en het is haar doel om ze allemaal eens te bekijken.

Vanessa van der Roest

Vanessa’s wens om kapster te worden komt voort uit een ongemak. Haar krullende haren werden zo vaak verkeerd geknipt. Ze dacht: dit wil ik anders doen. Ook wist ze eigenlijk op de Kappersacademie al dat ze haar eigen salon wilde. Nu ze haar eigen kapsalon heeft zijn krullen haar specialisme. Veel kappers weten niet hoe ze deze moeten knippen en welke producten het beste zijn voor krullend haar. Bij mijn salon zorgen we ervoor dat iedereen tevreden en met een stukje persoonlijk advies naar buiten gaat. Wat je moet doen en wat je vooral moet laten. De grootste tip die Vanessa aan mensen met krullen meegeeft is om je droge haar nooit meer te borstelen. Alleen nog maar onder de douche.

Vanessa heeft het geheugen van een olifant en is heel goed in het herkennen van stemmen. Als de telefoon gaat en ze hoort alleen maar hoi aan de andere kant van de lijn, weet ze eigenlijk direct met wie ze te maken heeft.

Vanessa leeft voor de zaak en houdt daarnaast, net als Denise, erg van gezelligheid en mensen om zich heen. Alleen zijn vindt ze helemaal niet leuk. Liever gaat ze met mooi weer naar het terras, of lekker een hele avond dansen. Ook sport ze sinds juni 2015 met een personal trainer, wat erg goed bevalt. Want ook dan vindt ze het maar niets om alleen te zijn.

Vanessa’s belangrijkste eigenschap is dat ze heel goed kan luisteren naar de klant. Wat de wensen zijn, maar ook op persoonlijk gebied: wat ze meemaken en bezighoudt. Ze is geduldig en kan met allerlei verschillende mensen goed omgaan. Het leukst vind ze de variatie tussen heren- en dameskapsels, en natuurlijk het runnen van haar eigen succesvolle salon.

Zo is het begonnen

Voordat ik zelf kapster werd is mijn haar zo vaak verkeerd geknipt en gekleurd. Dat hoorde ik steeds vaker. En toen dacht ik, ik ga kapster worden en ik ga dat anders doen. Na 10 jaar bij een werkgever gewerkt te hebben ben ik Vanessa van der Roest coiffures begonnen. Dat was in 2007. Wat was dat spannend. Tijdens de verbouwing heb ik vaak gedacht "Stel dat er helemaal niemand binnen komt". Gelukkig was dat niet zo. Ik heb veel trouwe klanten die met me mee gekomen zijn. Wat was dat leuk zeg! Dat je zo gewaardeerd wordt.

Tijd voor uitbreiding

Twee jaar later kwam Denise erbij. Zij paste perfect bij mij. Daarom vormen wij een goed team. Samen proberen we het de klanten zo goed mogelijk naar de zin te maken.

Waarom kies je voor onze salon?

Aandacht! Dat is wat we willen geven. We laten je ook altijd eerst bij de kaptafel plaatsnemen voordat we je haar gaan wassen met een heerlijke massage. Dit doen wij omdat we graag eerst willen zien hoe het haar gedragen wordt en daar een goed en eerlijk advies op kunnen geven. Zodat je met mooi haar en een goed kapsel de salon verlaat. Denk dat goed luisteren het belangrijkste is in de salon. Iedereen wilt toch de aandacht die hij verdient?

Naar de kapper als uitje

We willen alle klanten graag goed leren kennen. Wat is er nou leuker dan een band met de klant op te bouwen? We willen graag dat het voor iedereen een uitje is. Ook voor de mensen die van buiten Amsterdam komen.

Overheerlijke verse koffie

We houden de salon altijd netjes schoon, serveren heerlijke verschillende bonen koffie's, geven hoofdhuidmassages en werken strikt op tijd. Iedereen is welkom. Man en vrouw. Er zijn veel kappers in Amsterdam. Maar elke kapper trekt zijn eigen klanten. En dat is nou juist zo leuk.